Dirkzwager legal & tax introduceert een nieuwe merkpositionering: Dirkzwager Dichtbij

23 september 2024, laatst geüpdatet 23 september 2024

Dirkzwager legal & tax introduceert deze week een nieuwe merkpositionering gecentreerd rondom het kernthema: ‘Dichtbij’. In een sterk polariserende tijdsgeest waarin de uitdagingen groter en complexer worden, is er behoefte aan een kantoor dat dichtbij de cliënt én de grote vraagstukken in de maatschappij staat, zo onderstreept Dirkzwager in zijn communicatie via print, radio en social media. Voor de creatieve vertaling is samengewerkt met Introdans, een (inter)nationaal dansgezelschap waar Dirkzwager al 25 jaar warme banden mee onderhoudt.

In dit artikel

Tijd voor de volgende stap

“Het is alweer een aantal jaren terug dat Dirkzwager heeft ingezet op het belang van kennisdeling, hetgeen in de markt inmiddels gemeengoed is geworden”, zegt Ronald van Wetering, managing director bij Dirkzwager. “Het was tijd voor een volgende stap in onze positionering. Hierbij vinden wij het heel belangrijk dat het ‘écht’ is wat we zeggen. Onderzoek onder cliënten en collega’s bevestigde dat onze betrokken samenwerking, de professionele aanpak, de bredere maatschappelijke blik en onze hoogwaardige en pragmatische adviezen om cliënten te helpen navigeren in een onvoorspelbare omgeving, worden herkend in de markt.”

Dichtbij de uitdagingen van deze tijd

In de positionering brengt Dirkzwager strategische focus aan op relevante en actuele maatschappelijke thema’s waarin brede en diepgaande expertise is opgebouwd zoals toekomstbestendige zorg, de energietransitie, kansen & uitdagingen in de woningbouw en het vormgeven van de wendbare onderneming. Uitdagingen die met advocaten, notarissen en fiscalisten onder één dak efficiënt kunnen worden aangepakt. Ook wordt bewust ingezet op de doelgroep van middelgrote en grote (inter)nationale ondernemingen en overheidsinstellingen.

Joost Bockwinkel, Hoofd Marketing & Business Development: “Onze mensgerichte aanpak en focus op maatschappelijk relevante thema’s, in combinatie met hoogwaardig en toepasbaar advies voor onze klanten is vervat in kernthema: Dichtbij. Het is die balans tussen zakelijkheid en professionaliteit aan de ene kant en aandacht voor de menselijke interactie aan de andere kant wat Dirkzwager uniek maakt. Met onze introductie campagne willen wij dit verder kracht bij zetten richting onze doelgroepen”.

Dirkzwager-FD-146x87mm-1_7liggend-Dichtbij_de_maatschappij-Blog-image

In samenwerking met Introdans

Roel Voorintholt, Artistiek Directeur van Introdans: “Hoewel we actief zijn in een geheel andere tak van sport, namelijk de professionele danskunst, zijn er veel overeenkomsten tussen Introdans en Dirkzwager. Het gaat niet alleen om het leveren van kwaliteit, maar ook  om aspecten die nodig zijn om tot een topprestatie te komen. Inlevingsvermogen en onderling vertrouwen zijn de kernwaarden van ons gezelschap en daarom ook van onze samenwerkingen; door creativiteit en professionaliteit bereiken we het maximale resultaat Daarnaast moeten we beide meebewegen met een veranderende tijdgeest. Dit vraagt om bloed, zweet en tranen, maar bovenal liefde voor ons vak. Het is erg inspirerend om met onze partner Dirkzwager deze overeenkomsten te visualiseren.”

Gerelateerd