Mogen concurrenten elkaars naam gebruiken voor zoekmachineadvertenties? Over het gebruik van merken en handelsnamen voor zoekmachineadvertenties verscheen in korte tijd veel rechtspraak, zowel op Europees niveau als in Nederland. Kennisname van deze rechtspraak is van belang omdat tegenwoordig aan nagenoeg elke zoektermonline reclame wordt gekoppeld. Veel bedrijven spenderen jaarlijks een groot deel van hun reclamebudget louter aan het adverteren via Google AdWords. Kortom, adwords reclame is niet meer weg te denken van het internet.
De grens van het (on)toelaatbare gebruik van merk- en handelsnamen van een ander via Google AdWords wordt door de rechter bepaald. In dit splinternieuwe eBook vindt u een ruime selectie van rechtspraak over zoekmachineadvertenties. In dit eBook wordt een vijftal (kern)arresten van het Europese Hof van Justitie besproken. Daarna worden bijna 20 uitspraken behandeld uit de Nederlandse rechtspraak.
De inhoud van dit eBook is tot stand gekomen onder redactie van Joost Becker, advocaat bij Dirkzwager en specialist op het gebied van het merken- en handelsnaamrecht, in het bijzonder op het gebied van zoekmachineadvertenties. Enkele bijdragen in dit eBook zijn bewerkingen van eerdere artikelen op de Kennispagina van de sectie IE/IT van Dirkzwager. Arno Stoffelsma (juridisch assistent sectie IE/IT Dirkzwager) heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het overzicht en de ordening van de rechtspraak.
Dit eBook is bijzonder geschikt als naslagwerk, om de belangrijkste rechtspraak over Google AdWords advertenties te kunnen raadplegen. Het eBook is te bekijken en te downloaden in de mediatheek van Dirkzwager of klik hier.
De grens van het (on)toelaatbare gebruik van merk- en handelsnamen van een ander via Google AdWords wordt door de rechter bepaald. In dit splinternieuwe eBook vindt u een ruime selectie van rechtspraak over zoekmachineadvertenties. In dit eBook wordt een vijftal (kern)arresten van het Europese Hof van Justitie besproken. Daarna worden bijna 20 uitspraken behandeld uit de Nederlandse rechtspraak.
De inhoud van dit eBook is tot stand gekomen onder redactie van Joost Becker, advocaat bij Dirkzwager en specialist op het gebied van het merken- en handelsnaamrecht, in het bijzonder op het gebied van zoekmachineadvertenties. Enkele bijdragen in dit eBook zijn bewerkingen van eerdere artikelen op de Kennispagina van de sectie IE/IT van Dirkzwager. Arno Stoffelsma (juridisch assistent sectie IE/IT Dirkzwager) heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het overzicht en de ordening van de rechtspraak.
Dit eBook is bijzonder geschikt als naslagwerk, om de belangrijkste rechtspraak over Google AdWords advertenties te kunnen raadplegen. Het eBook is te bekijken en te downloaden in de mediatheek van Dirkzwager of klik hier.
Gerelateerd
Intellectueel Eigendom