Mergers & Acquisitions
Tijdens een M&A (mergers and acquisitions) transactie passeren alle facetten van de bedrijfsvoering de revue. Alle lagen van een organisatie, van bestuurders en aandeelhouders tot werknemers en andere stakeholders, zullen de effecten merken. Een zo vlekkeloos mogelijk verloop vereist intensieve en betrokken samenwerking tussen het M&A-team en specialisten uit andere disciplines.
Stappen in het M&A proces
Gedurende het gehele M&A proces werken advocaten, notarissen en fiscalisten nauw samen om aan alle vereisten voor een succesvolle bedrijfsovername te voldoen, waarbij ze doorgaans de volgende stappen doorlopen:
- Tekenen van een Non Disclosure Agreement (NDA)
- Aangaan van een Letter of Intent (LOI)
- Uitvoeren van Due diligence onderzoek
- Structureren van de transactie
- Uitonderhandelen van (ver)koopovereenkomst en overige transactiedocumenten
- Verkrijgen van goedkeuring van instanties zoals de ACM of NZa
- Ondertekenen van de transactiedocumentatie (signing)
- Nakomen van pre-closing afspraken
- Voltooien van de transactie (closing)
Betrokken en pragmatische transactieteams
Wilt u meer informatie over onze dienstverlening of heeft u een vraag?
A very professional team, with a lot of expertise. It is a pleasure to cooperate with them - they can act very quickly and are capable of delivering the best legal quality at very short notice.’
The Dirkzwager team brings its experience in this field and points out risks, opportunities and all the relevant conditions of the deal. They are very flexible and available and really helped our inexperienced organisation throughout the whole process.’
Able to manage major acquisitions under very high pressure, they take a straightforward and diplomatic approach to cases where difficult points are raised. We were very satisfied with the personal guidance provided.’
Claudia van der Most and Valerie van Engelenburg-Sijberden are well-experienced lawyers with a professional and personal approach. Both explain well the consequences of options and advise on what could work best.’
Claudia van der Most and Lotte te Linde were the cornerstone of our case. They have a lot of knowledge of M&A practice. They took our company (a newcomer to this practice) by the hand and took the time to explain things. They are knowledgeable, accurate and as a team very pleasant to work with!’
Claudia van der Most and Lotte ter Linde accompanied us throughout our process which was time limited. They both have the capabilities to combine their knowledge with a very pleasant way of working as well with both the client and counterparts in the deal. They each earned the trust of both parties.'
Claudia van der Most is able to maintain an overview, keeps her team together such that all team members know exactly what's expected of them. She really listens to her client and takes the time to involve the client, and explains in very simple terms complex aspects of what's going on.'
Direct contact met een van onze specialisten?
Onze advocaten, notarissen en fiscalisten werken nauw met elkaar en met u samen. Vanuit een brede blik, leveren we deskundig advies en concrete oplossingen die écht verder helpen.
- Betrokken specialisten
- Pragmatische aanpak
- Persoonlijk en snel contact
Ontdek alle kennisartikelen
Blijf op de hoogte van nieuws en actuele onderwerpen in het vakgebied en vindt verdiepende kennis, inzichten en praktische tips.
De aandeelhoudersovereenkomst: the good, the bad and the early leaver
5 aandachtspunten bij overdracht van merkregistraties in fusies en overnames
De overnamepraktijk: de rol van de ondernemingsraad (II)
De overnamepraktijk: de rol van de ondernemingsraad (I)
Verplicht aandelen aanbieden in geval van wijziging zeggenschap?
Aankomende online en live events
Tijdens onze events delen we diepgaande kennis en pragmatische inzichten over actuele onderwerpen in het vakgebied. Onze events zijn zowel online als op locatie.
Het strategisch inkopen van huisartsinformatiesystemen (HIS) wordt steeds vaker georganiseerd door regio-organisaties binnen de eerstelijnszorg. Hierbij zien we een groeiende voorkeur voor het werken met een “preferred supplier” of zelfs het invoeren van een “één HIS”-beleid. Daarnaast brengen technologische innovaties, zoals Artificial Intelligence, nieuwe mogelijkheden én uitdagingen voor de eerstelijnszorg met zich mee.
De laatste jaren is er een trend dat patiënten steeds vaker bij zorgaanbieders vragen om inzage in of (gedeeltelijke) vernietiging van hun dossiers. Recente wetswijzigingen en ontwikkelingen in de rechtspraak hebben hier mede invloed op gehad, zoals de wijziging van de Wet aanvullende bepalingen gegevensverwerkingen in de zorg (Wabvpz) die het recht op ‘elektronische’ inzage heeft geïntroduceerd.
Wij organiseren ook events op maat. Van kleine tot grote groepen, we zorgen voor een inspirerende sessie afgestemd op uw wensen. Informeer naar de mogelijkheden.
Ontvang relevant nieuws op uw interessegebied
- Eenmalig per maand
- Zelf uw voorkeuren opgeven
- Makkelijk uitschrijven